+48 797 911 095      kontakt@imsystems.pl
Do góry

Kampanie Reklamowe

Google Adwords

Najważniejsze cele kampanii SEM

Wiele osób pyta o to, jakie są najważniejsze cele kampanii promocyjnych w wyszukiwarkach. Panuje również powszechna opinia, że są to jednak cele bardziej sprzedażowe niż wizerunkowe.

Wydaje się jednak, że wyznaczanie tak zdecydowanego podziału nie jest uzasadnione, z uwagi na fakt, iż w wielu przypadkach udowodniono już wzajemne uzupełnianie się obydwu tych celów.

Oczywiście, bezsprzecznie dużo łatwiej jest zmierzyć cele sprzedażowe niż wizerunkowe, zwłaszcza w Internecie, co może w pewnym sensie tłumaczyć przekonanie o przewadze celów sprzedażowych kampanii SEM.

 
Według badań SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization)

najważniejszymi celami, do których wykorzystywany jest marketing w wyszukiwarkach to, kolejno:

bezpośrednia sprzedaż produktów i usług

  • ściśle sprzedażowy cel kampanii, wykorzystywany głównie w branżach, w których sprzedaż online nie jest uniemożliwiona z uwagi na charakter produktu lub usługi budowanie wizerunku, czyli zwiększenie świadomości marki
  • ściśle wizerunkowy cel kampanii, wykorzystywany w branżach, w których możliwości sprzedaży przez Internet są ograniczone lub niecelowe. Wygenerowanie zdefiniowanych uprzednio akcji (konwersji) na stronie internetowej, które mogą zostać przełożone na sprzedaż w innym kanale dystrybucji
  • wykorzystywany przeważnie w branżach, w których sprzedaż jest głównym kanałem sprzedażowym. W tym przypadku najbardziej pożądanymi akcjami są te, prowadzące do uzyskania leadów biznesowych do potencjalnych klientów. W przypadku branży motoryzacyjnej mogą to być np.: zapisy na jazdę próbną, skorzystanie z wyszukiwarki dealerów, pobranie cennika lub katalogu, użycie konfiguratora samochodu
zwiększenie ruchu na stronie
  • podstawowy cel kampanii SEM, nie niosący za sobą poważniejszych założeń dotyczący określonych celów biznesowych do zrealizowania za pomocą kampanii
Do góry